האם משפטנים כובלים את ידי צה"ל?

    שלמה בן יוסף No Comments on האם משפטנים כובלים את ידי צה"ל?
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ​ לפני הצהריים התכנסה ועדת החוץ והבטחון של הכנסת יחד עם ראש הממשלה כדי לדון במצב הלחימה ברצועת עזה וירי המחבלים אל יישובי ישראל.

    ע"פ הדיווחים, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לחברי הועדה כי צעדים חריפים בעזה, כמו ניתוק אספקת המים והחשמל מישראל אינם אפשריים לביצוע משום ש"היועצים המשפטיים לא מאפשרים זאת".

    בתגובה לדברים אומרים בתנועה למשילות ודמוקרטיה כי היועצים המשפטיים אוסרים על צה"ל לפעול, יש להחליף יועצים משפטיים.

    לדברי היועץ המשפטי של התנועה, עו"ד שמחה רוטמן, "המשפט הבינלאומי המחייב בשעת לחימה הינו המשפט הבינלאומי המנהגי. קרי, הדרך בה נוהגות מדינות העולם בזמן לחימה. אספקת חשמל מים ודלק לאויב בשעת לחימה הינה צעד שאף מדינה בעולם לא נוהגת לנקוט, ועל כן אין זכות לאף גורם משפטי לחסום את מדינת ישראל מלבצעו". רוטמן מוסיף ואומר כי "מעורבות בתי המשפט ויועצים משפטיים בהחלטות צבאיות אסטרטגיות וטקטיות הינה מנהג פסול, שהפסקתו הינו מטרה ראויה בפני עצמה".

    יו"ר התנועה למשילות ודמוקרטיה, יהודה עמרני פנה היום ליו"ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת וקרא לו לבחון האם יועצים משפטיים מטילים חסמים וכובלים את ידי הצבא מלפעול באופן ראוי נגד האוייב ומקשים על השגת המטרות הצבאיות והמדיניות.

    ​ ​ עמרני כותב לח"כ אלקין כי, "חמור מאד שחוות דעת של משפטנים מסכלת פעולה צבאית. הדבר עלול לסכן חיי אדם בשני הצדדים. כך למשל, יתכן שניתוק זרם החשמל לרצועה יאפשר לצה"ל לממש את מטרותיו עם עוצמת אש נמוכה יותר ומאידך אף תפחית את היכולות של ארגוני הטרור".​



    0 תגובות